شماره مجازی چیست و چه استفاده‌ای دارد؟

Mr Alex
4 min readFeb 20, 2021

افرادی که به دلیل کسب و کار و مشاغل خود، به صورت مدام در حال سفر به نقاط مختلف هستند، همواره نیاز به برقراری ارتباط با مشتریان خود در سراسر دنیا دارند. همچنین بنا به دلایل مختلف ممکن است نیاز به شماره همراه یک کشور دیگر برای افراد وجود داشته باشد. علاوه بر این برای انجام امور مهم و بازاریابی‌های گسترده نیز نیاز به خطوطی با قابلیت اتصال به چندین دستگاه وجود دارد. بر این اساس امکانی تحت عنوان شماره مجازی در نظر گرفته شده است. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی شماره مجازی، نحوه خرید آن و همچنین کاربردهای استفاده از شماره مجازی بپردازیم. نحوه استفاده و بهره گیری از شماره مجازی از دیگر موضوعاتی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

شماره مجازی چیست؟

شماره مجازی در حقیقت قابلیتی است که بر اساس آن می‌توان بدون نیاز به داشتن سیم کارت، از امکانات شماره تلفن همراه یک کشور دیگر بهره‌مند شد. بر اساس این که چه امکاناتی برای آن شماره مجازی تعریف شده باشد، می‌توان از مزایای آن بهره گرفت. به طور مثال برخی از این شماره‌ها تنها دارای قابلیت ارسال و دریافت پیامک هستند اما برخی امکان برقراری تماس را نیز ایجاد می‌کنند.

همان طور که از نام شماره مجازی پیداست، برای استفاده از آن شماره نیاز به بهره گیری از شماره حقیقی نخواهد بود. با ثبت نام و عضویت در سایت‌های ارائه دهنده شماره مجازی می‌توان آن را فعال کرد و از خدمات آن بهره گرفت. امروزه استفاده از شماره مجازی در بین افراد به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. یکی از مزایای مهم استفاده از شماره مجازی این است که این شماره به خط خاصی وابسته نیست و می‌توان آن را به چندین تلفن مختلف متصل نمود. شماره مجازی همچنین امکان اتصال تماس به چندین دستگاه را به صورت همزمان فراهم می‌کند که از قابلیت‌های مهم آن به شمار می‌رود. این قابلیت برای شرکت‌های بزرگ مزیت‌های بسیاری را به همراه دارد و باعث بهتر شدن مدیریت ارتباطات با مشتری می‌شود. شماره مجازی همچنین موجب کاهش هزینه‌های مربوط به تماس می‌گردد.

به طور کلی می‌توان شماره مجازی را یک امکان ارتباطی جذاب دانست که بر اساس امواج رادیویی عمل خواهد کرد. طبق این امکان، شماره تماس یک خط مجازی از یک کشور ثانویه و با کد و پیش شماره همان منطقه، قابل دریافت است. شماره مجازی امکانات بسیار زیادی در اختیار قرار می‌دهد که شاید در خطوط حقیقی وجود نداشته باشد. امروزه شماره‌های مجازی دو کشور کانادا و آمریکا از طریق شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات قابل دریافت هستند. بسیاری از شرکت‌ها حتی شماره‌های مجازی را به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌دهند و تنها با نصب یک اپلیکیشن، می‌توان از خدمات آن استفاده کرد.

نحوه خرید شماره مجازی

همان طور که عنوان کردیم، خرید شماره مجازی مزایای بسیاری برای افراد به همراه خواهد داشت. به این صورت که با استفاده از آن می‌توان از هر کجای جهان با افراد ارتباط برقرار کنید. امکان ارسال پیام و حتی عضویت در شبکه‌های اجتماعی نیز توسط شماره مجازی فراهم شده است. بر این اساس یکی از متداول‌ترین سوالاتی که افراد در رابطه با شماره مجازی مطرح می‌کنند، نحوه خرید و تهیه آن است. در این قسمت قصد داریم تا به معرفی روش‌های خرید شماره مجازی بپردازیم.

شماره‌های مجازی از طریق سایت‌های معتبر زیر قابل خریداری و استفاده هستند:

· Grasshopper: شماره‌های مجازی قابل خریداری از طریق این سایت عموما برای کسب و کارهای کوچک مناسب هستند. در واقع افرادی که انتظار پرداخت هزینه کمتر با کیفیت مناسب را دارند می‌توانند از طریق این سایت نسبت به خرید شماره مجازی اقدام کنند. که میتوانید جهت انجام اینکار به سایت شماره جهانی مراجعه کنید.

· Phone.com: این سایت معمولا شماره‌های مجازی را در اختیار قرار می‌دهد که برای صاحبان کمپانی‌ها و فریلنسرهای بین المللی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

· Google Voice: از طریق این سایت می‌توان شماره‌های مجازی رایگان برای کسب و کارهای کوچک را تهیه کرد.

· Nextiva: صاحبان مشاغل کوچک که به دنبال ویژگی‌های خاصی در مورد شماره مجازی هستند، می‌توانند از طریق این سایت اقدام به خرید شماره مجازی نمایند.

· eCall.ch: کسب و کارها و شرکت‌های بین المللی که به دنبال اضافه کردن خدمات پیامکی هستند، می‌توانند برای خرید شماره مجازی، از این سایت اقدام نمایند.

--

--

Mr Alex
0 Followers

https://globalnumber.ir خرید شماره مجازی اختصاصی و ارزان با بهترین کیفیت و پشتیبانی